You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Se încarcă...

ECONOMIC

Brand local Brașov

        Pentru a oferi locuri de muncă, propunem înființarea unui brand al orașului Brașov în care să dezvoltăm  afaceri prin parteneriat public-privat, cu produse eco/organice, de la mâncare, până la îmbrăcăminte, accesorii, etc. din materiale naturale, sustenabile, comercializate la nivel local și internațional.

Sprijinirea micilor producători și a comercianților autohtoni

      În prezent, problema majoră cu care se confruntă societatea românească constă în în faptul că micii comercianți nu au posibilitatea să negocieze prețul direct cu producătorii. Primii se aprovizionează, în general, din en-gros-uri și foarte puțini se aprovizionează direct de la furnizor.

       O soluție ar putea fi ca retailerii (vânzătorii cu amănuntul), în cadrul unei asocieri, să poată discuta cu producătorii, atât cei mici, cât și cei mari. Este în interesul oricărui producător să fie prezent în cât mai multe magazine (fie ele și mici) pentru că micul retailer beneficiază de două atuuri foarte importante: amplasarea, în proximitatea locuințelor, și faptul că el își cunoaște foarte bine clienții, știe ce să le vândă și ce trebuie să le aducă în magazin. Dacă produsul se găsește în cât mai multe locații, clientul se obișnuiește cu el și devine astfel un consumator constant și fidel.  În același timp, trebuie găsită o soluție pentru ca micii producători să fie încurajați să producă și să vândă pentru asociațiile de retaileri, care le pot asigura existența în continuare pe piață și îi stimulează să producă lucruri de calitate.  Micii comercianți pot să meargă pe modelul antreprenorilor din Italia, Germania sau Olanda și să deschidă magazine de nișă, respectiv băcănii, magazine de condimente, etc.

       În vederea renașterii acestor activități cemerciale, propunem un proiect prin care autoritățile locale să scutească (total sau partial) de la plata unor taxe și impozite, astfel de comercianți. Mai mult chiar, propunem înființarea unor departamente specializate care să ofere sprijin juridic și fiscal în vederea demarării și susținerii afacerilor micilor întreprinzători locali ce asigură desfacerea de produse românești.

         O altă inițiativă este crearea unei asocieri la nivel local, prin intermediul căreia un ”negociator”să discute cu producătorii în numele comercianților, aducând astfel față în față retailerii și producătorii pentru o negociere mai consistentă a prețurilor. În lanțurile de magazine create de micii producători ar urma să fie asigurat gratuit un spațiu de publicitate, inclusiv prin pliante promoționale și paginile de internet ale acestora, pentru promovarea produselor românești. În funcție de tipul de produse, în magazine vor putea fi expuse, pe rafturi diferite, produse specifice județului (folosirea brand-ului Brașov).

Sustenabilitate ecologică și economică, socială și de mediu - Este timpul să investimăn în durabilitate!

     Ieșirea din criza sănătății ar trebui să fie momentul reluării și investiției în durabilitate, va fi inima și creierul acestei renașteri. Prin urmare,  investiția în sustenabilitatea economică, socială și de mediu va fi alegerea obligatorie pentru multe companii după pandemia de Covid-19.  Situația de urgență ”Coronavirus”, care a traversat toate continentele, transformând viețile fiecăruia dintre noi, a pus problema importantă a digitalizării, care s-a dovedit a fi fundamentală atât în​​sectorul sănătății, cât și în a răspunde noilor nevoi sociale și de muncă. Una dintre schimbările culturale care vor apărea după cum este necesar,  la sfârșitul pandemiei, va fi atenția către inovația responsabilă din partea companiilor și un alt mod de viață. O inovație care ia în considerare durabilitatea economică, lupta împotriva schimbărilor climatice, durabilitatea socială a întreprinderilor.

      Climatul și sănătatea coabitează pe de altă parte, în tandem. Schimbările climatice, suprapopularea, impactul asupra habitatelor și biodiversității sunt la originea multor epidemii, inclusiv cea de Covid-19.  Prin urmare, este necesar să se treacă la o politică ecologică atentă și durabilă social a întreprinderilor, pentru evitarea noilor crize de sănătate.

     O confirmare suplimentară vine, de asemenea, din dosarul recent „Pandemic and green provocations of our time”, prezentat pe 9 aprilie în streaming de Green City Network (GCN) unde mesajul este clar: emergența Covid-19 a dezvăluit toate problemele critice ale orașelor noastre și ale stilului nostru de viață, de la poluarea cu praf fin până la suprapopularea planetei care, confirmă știința, a facilitat răspândirea virusului. 


Centrele urbane vor fi complet reproiectate și regândite

O idee de perspectivă, precum cea a pădurii verticale a arhitectului Stefano Boeri, 
inaugurată la Milano în 2014 și proiectată ulterior la Nanjing în China,
ar putea deveni foarte actuală în cazul în care situația actuală pandemică ne va împinge,
de asemenea, să regândim soluțiile de locuire.

 

Sustenabilitatea economică, socială și de mediu: viitor și investiții

            În timp ce ieșim cu dificultate din cea mai intensă fază a crizei pandemice, devine necesar să începem un studiu aprofundat al fazei a doua și să ne întrebăm dacă este corect să restabilim ceea ce ne-a plăcut înainte sau mai degrabă să încercăm să creăm condiții de viață  mai bune, din toate punctele de vedere?!

           Lumea  dinainte de pandemia Covid-19 era reprezentată de o economie liniară, lentă și mai presus de toate foarte poluantă. Astăzi există posibilitatea de a urmări creșterea calității, printr-un sistem de  economie circular, durabil și extrem de competitiv.

         Pentru orice tip de companie, în orice sector sau dimensiune, focusarea atenției asupra rentabilităților financiare a devenit acum un exercițiu necesar. Antreprenorii vor acorda tot mai multă atenție factorilor și investițiilor durabile, care înseamnă mediu, social, guvernare. Se vor utiliza acele activități legate de investițiile responsabile ce vor urmării obiectivele managementului financiar, dar cu o atenție deosebită la durabilitatea economică, socială și de mediu.  Prin urmare, va fi necesar pe lângă aspectele de mediu, să se ia în considerare și guvernanța corporativă și sustenabilitatea socială.

         Investițiile în durabilitate au devenit acum nu doar o oportunitate, ci și o alegere strategică. În urma epidemiei, răspândirea conștientizării importanței pe care mediul în care trăim o are asupra sănătății noastre este la cele mai înalte niveluri. Acordul ”VERDE” european este o strategie de creștere care urmărește să facă economia durabilă prin transformarea problemelor climatice și a provocărilor de mediu, în oportunități. Energiile regenerabile și tehnologiile curate, sunt de fapt astăzi, un avantaj economic și industrial enorm. Acest lucru se datorează faptului că tehnologiile curate se plătesc singure, datorită economiilor de energie și resurse. Există multe modalități de a merge în această direcție:

  • creșterea rețelei de energie regenerabilă generată de soare, biomasă, oceane, potențial geotermal și eolian;
  • încurajarea transportului ecologic, prin stabilirea punctelor de reîncărcare pentru vehiculele electrice și unitățile de alimentare cu hidrogen;
  • standardizarea eficientă pentru fiecare tip de aparate electrice casnice și industriale;
  • reducerea consumul de energie al clădirilor prin sisteme de încălzire, ventilație și climatizare mai eficiente;
  • modernizarea agriculturii, astfel încât să se utilizeze mai puține pesticide;
  • încurajarea reciclării și gestionarea deșeurilor, un pivot fundamental al unui model de economie circulară necesar viitorului economie,i și nu numai.

·       creșterea ponderii energiei regenerabile;

·       lupta împotriva schimbărilor climatice;

·       protecția ecosistemului și asigurarea unor modele de producție și consum durabile.

            Investiția în sustenabilitate dă roade, dacă tranziția către o economie bazată pe sustenabilitatea economică, socială și de mediu provoacă o schimbare structurală în cadrul ocupării forței de muncă în țările avansate și în curs de dezvoltare. Nevoia de competențe ecologice și adoptarea de noi tehnologii în domeniul sustenabilității reprezintă una dintre numeroasele componente care determină reconversia generală a modalităților de producție și, în consecință, orientarea creșterii economice globale. Potrivit studiului realizat de Censis și Confcoperative, estimarea economică a efectelor dezastruoase ale schimbărilor climatice în 2017 a ajuns la 290 miliarde de euro.  Într-un scenariu de încălzire climatică ulterioară, estimările arată o medie anuală cuprinsă între 120 și 190 de miliarde de euro. Evitarea acestor costuri ar putea crește PIB-ul țărilor G20 cu 4,7% net până în 2050.

Sustenabilitatea socială a întreprinderilor în urma pandemiei

           Este posibil ca în faza post-pandemică multe companii să  poată lua această situație nou apărută ca o oportunitate pentru o schimbare de curs în cultura lor organizațională și de profil. Responsabilitatea socială a întreprinderilor, adică voința întreprinderilor mari, mici și mijlocii de a gestiona eficient problemele de impact social și etic în cadrul acestora și în domeniile de activitate, va fi mult mai necesară după pandemie. Confruntați cu problemele critice la care au fost și sunt încă supuse companiile, atât angajatorii cât și angajații și-au dat seama ce efort și ce capacitate operațională și motivație este necesară tuturor protagoniștilor în activitatea economică. Respectul pentru persoană și pentru muncă, precum și pentru sănătate, deschide calea către o dorință tot mai mare de participare sporită, exprimată atât de lucrători, cât și de angajatori. Poate că niciodată în istoria muncii nu a fost  percepută valoarea comunității ca expresie a unui destin comun.